05.01.17

Tarot

Já a tarot jsme se setkali poprvé někdy před čtyřmi lety, když jsem žil v horách na Slovensku. Byl to balíček, jehož autorem je A.E.Waite. Ihned se mi ty karty zalíbily. Půjčoval jsem si je a pokoušel se poznat, co mi která sestava vytažených karet chce říct. Nechal jsem si vysvětlit významy karet, na jednom hodně starém tarotu, starým vykladačem. V zimě před dvěma lety jsem si Waiteho balíček koupil sám.

Šest karet Waiteho tarotu
Je tam 56 karet malé arkány a 22 velké arkány. Malá arkána jsou karty o čtyřech barvách s číselnou hodnotou. Každá z barev náleží například živlu, ale já mám mnohem radši spojení s aspekty lidskosti. Tedy emoce, myšlenky, činnost a fyzično. Dále je každá barva očíslována od esa do desíti. Pro mě osobně je to jako ciferník hodin, který jde dokola a každá z deseti pozic značí určitou fázi v cyklu vesmíru. Velká arkána se skládá z 22 archetypů. O nich nechci psát.

Tarot je pro mne jako zrcadlo pro duši. Zrcadlo samo o sobě nic neukazuje, je to jen stříbrná lesklá plocha. Avšak pomůže k tomu, abych si všiml něčeho, co bez něj lze jen stěží. To platí pro tarot v rámci myšlenek, životních cyklů, či jiných vnitřních procesů. 

Pokud chcete tarot používat pro jeho věšteckou funkci, jako herní balíček, nebo jen jako prostředek k sebereflexi, musíte bezpodmínečně opustit všechny předsudky a zaryté představy. Otevřená mysl a otevřené srdce pak dokáží spolupracovat v perfektní harmonii a výsledkem je mocná intuice. S ní se pak člověk stává opravdovým mágem, s tarotem i bez něj.

Žádné komentáře: